Radiografia unui ministru cu trei mandate la Transporturi

Specialiști din PSD pregătesc programul de guvernare, document ce prevede un plan măreț de circa 3 miliarde de euro pentru autostrăzi, șosele cu patru benzi care să străbată munții din Transilvania între Moldova, care să unească Transilvania cu Oltenia și Țara Românească, care să străbată munții de pe Valea Prahovei și care să unească Moldova cu Țara Românească.

Pentru cea mai importantă misiune din Guvernul Grindeanu, aceea de a construi drumuri, autostrăzi, cale ferată și metrou, este ales Alexandru Răzvan Cuc, un deputat care abia împlinise 33 de ani. Nici nu se uscase ștampila și semnătura pentru numirea acestuia în funcția de deputat, că trebuie să depună jurământul și pentru funcția de ministru al Transporturilor în Guvernul Grindeanu.

Nu aș vrea să numărăm kilometri de autostrada promiși a se finaliza în perioada 2017-2020. Pe lista programului de guvernare era prevăzută finalizarea autostrăzilor Sibiu-Pitești, Sebeș-Turda, Lugoj-Deva, centura de Sud a Capitalei la nivel de autostrada, Sibiu-Brașov, Ploiești-Comarnic și Târgu Mureș Câmpia Turzii.

Pentru a duce la îndeplinire jumătate din programul de guvernare legat de infrastructură, Răzvan Cuc ar fi trebuit să lucreze în fiecare zi, cel puțin 30 de ore. Guvernul Grindeanu a rezistat aproximativ șase luni, Răzvan Cuc a avut timp să anunțe că lansează 800 km de autostradă, licitații de 14 miliarde de lei, că există o listă a constructorilor neserioși, achiziția unor avioane pentru TAROM, profit pentru operatorul aerian national, asigurarea gratuității pentru studenți pe CFR și deschiderea stațiilor de metrou Laminorului-Străulești.

Răzvan Cuc rămâne și în Guvernul Tudose, 29 iunie 2017-29 ianuarie 2018, perioada în care preciza că lucrările la pasajul Domnești ar trebui să înceapă, fiind un proiect vital pentru fluidizarea traficului rutier de pe centura Capitalei.

Mai mult, Răzvan Cuc preciza că în mandatul acestuia se vor finaliza primii km din autostrada Comarnic-Brașov, anunța o listă de 14 constructori care nu și-au respectat contractele, spunea că se vor achiziționa 30 de avioane pentru TAROM și spera ca până la finalul verii anului 2018 să fie finalizată linia de metrou Eroilor-Drumul Taberei.

În februarie 2019, tot Răzvan Cuc revine la cârma Ministerului Transporturilor, al treilea mandat. Ruperea contractelor unde antreprenorii înregistrau întârzieri sau au abandonat șanierele este gestul care l-a consacrat pe Răzvan Cuc, aici vorbim de centura Mihăilești, DN73, drumul care leagă Brașovul de Bran sau centura Tecuci.

Anul trecut, echipa CNAIR, din subordinea ministrului Răzvan Cuc, a decis că o autostradă finalizată în proporție de 98% nu poate fi dată în trafic, respectiv Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj Deva, între Ilia și Holdea. Intr-un final, inainte de Craciun, “obligat-forțat”, pentru a adauga kilometri la promisiunile pentru 2019, s-a anuntat deschiderea circulatiei pe acest tronson de drum dar cu restrictii de viteza si tonaj si cu o expertiza tehnica in derulare.

Printre cele mai importante proiecte lansate putem enumera Sibiu-Pitești loturile 1,4,5; Pitești-Craiova lot 1,2,3,4; inelul 0 al Bucurestilui, podul de la Brăila și autostrada Transilvania, secțiunile de la Borș la Mihăești.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *