S-a găsit dovada vieții extraterestre pe Venus. Cercetătorii sunt absolut convinși

Cercetătorii în știință din cadrul The Royal Astronomical Society au venit cu un anunț controversat. Aceștia susțin că au descoperi fosfină în atmosfera planetei Venus. Astfel, prezența acestui fenomen induce ideea unor procese chimice bizare. Acestea ar avea loc pe planetă și fosfina este produsă doar dacă forme de viață sunt implicate.

Ce au descoperit cercetătorii pe Venus

Cei mai mulți oameni de știință spun că prezența fosfinei este considerată de cei mai mulți oameni de știință un indicator al vieții. Marea descoperire a fost realizată cu ajutorul unui radiotelescop interferometric. Atacama Large Millimeter/submillimeter Array (ALMA) este situată în Chile. De asemenea, a mai fost folosit un telescop James Cleark Maxwell din Hawai. Printre oamenii din știință care au făcut parte din echipă sunt chiar și membri de la Universitatea din Manchester, Mit și Cardiff.

Mirosul acesteia a fost asemănat cu peștele sau usturoiul în descompunere. Poate apărea și atunci când materia organică se descompune.

Un raport realizat minuțios care detaliază prezența fosfinei pe Venus a fost publicat în jurnalul Nature Astronomy. Cercetătorii sunt de părere că mecanisme abiotice, care ar produce fosfina nu ar putea explica acea cantitate uriașă descoperită pe Venus.

„Fosfina este produsă de microorganisme pe Pământ. Noi am descoperit acest gaz în norii planetei Venus. A fost total neașteptat și foarte palpitant”, a declarat în timpul conferinței de presă prof. Jane Greaves, de la Universitatea din Cardiff.

Ar putea exista viata pe Venus;

Ar putea exista viata pe Venus; Sursa foto: Pixabay.com

Noi verificări, puse la cale de echipa de cercetare

De asemenea, fosfina nu ar trebui să facă parte din atmosfera planetei Venus. Gazul este extrem de dificil de produs. Procesele chimice din nori ar trebui să distrugă moleculele înainte ca acestea să se acumuleze și să ajungă în atenția specialiștilor.

De altfel, ar fi o concluzie prea premaură să spunem că există viață pe Venus. Echipa de cercetători care au descoperit fenomenul spune că descoperirea trebuie să fie verificată cu atenție.

Cercetărilecare se fac în continuare ar putea dezvălui sursa gazului. De asemenea ar stabili și motivul pentru care gazul este prezent în atmosferă. O viitoare misiune care să adune probe din atmosfera și suprafața planetei ar putea pune capăt bănuielilor. Până acum, sondele spațiale care au aterizat pe Venus au supraviețuit doar câteva minute înainte de a se descompune.

Agenția spațială din Statele Unite (NASA) a cerut oamenilor de știință recent să schițeze proiectul pentru o potențială misiune pilot în anii 2030.