Autostrăzile lui Nicolae Ceaușescu. Harta care arată ce plănuise pentru România

Harta cu autostrăzile lui Nicolae Ceaușescu arată ce plănuise dictatorul pentru România. Documentul cu șosele de mare viteză, ce datează din anul 1968, ar mai fi încă de actualitate. Tovarășul suprem avea o intenție incredibilă, departe de vestea pe care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a dat-o recent.

Ce arată harta cu autostrăzile lui Nicolae Ceaușescu

După harta autostrăzilor lui Nicolae Ceaușescu, păstrată în arhiva revistei Flacăra, România urma să facă un pas important. Mai exact, rețeaua de șosele de mare viteză din țară avea să lege Europa Occidentală de Orient. Rețeaua prevedea 3.200 de kilometri de autostradă, ce făcea legătura între toate regiunile istorice ale țării, de la Nord la Sud și de la Est la Vest.

Acest plan de autostrăzi a fost făcut de Institutul de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale și Aeriene (IPTANA), înființat în anul 1953. Aceasta era cea mai importantă companie de pe piața serviciilor de consultanță în infrastructura rutieră din țară, în acea perioadă. Compania a devenit privată, în anul 1991.

Autostrazile lui Nicolae Ceausescu. Harta care arata ce planuise pentru Romania
Harta autostrazilor lui Ceausescu

Veste proastă de la CNAIR

Pe de altă parte, CNAIR a dat o veste proastă referitoare la construcția de autostrăzi în România. Directorul companiei, Mariana Ioniță, a spus că lucrările la Autostrada Ploieşti-Braşov nu vor începe mai devreme de trei ani de acum înainte. Întârzierea va avea loc deși această șosea are o mare importanță în fluidizarea traficului rutier către stațiunile montane din țară.

”Oferta este acum în analiză astfel încât să ajungem la un contract care să ne permită obţinerea unei documentaţii bune care să ne ajute să facem o implementare rapidă a execuţiei lucrărilor. Eu nu cred că vom putea vedea în execuţie, mai devreme de trei ani, Autostrada de la Ploieşti până la Braşov”, a spus directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Autostrada A2 a devenit un blestem pentru șoferi

Între timp, nu mai departe de luna decembrie, mai mulți șoferi au semnalat faptul că autostrada A2 a devenit un blestem pentru ei. Aceștia și-au văzut mașinile stricate în trafic ori au văzut alte persoane disperate din cauza problemelor de pe carosabil. Unele lucrări de reparații pe această șosea de mar viteză ar trebui să fie încheiate în luna septembrie a acestui an. Lucrările s-au reluat în septembrie, astfel: Lot 1 – Calea 2 (Constanţa – Bucureşti), între km 17+000 şi km 24+000, precum şi Lot 2 – Calea 1 (Bucureşti – Constanţa), între km 33+000 şi km 36+000, Calea 2 (Constanţa – Bucureşti), între km 24+000 şi km 27+000.

”Atenţie după intersecţia cu Fundulea, sens CT Bucureşti! Sunt cratere în asfalt. Cel puţin 10 maşini cu roțile distruse!”, ”Am dat şi noi de o asemenea pacoste. Nu a păţit nimic maşina, însă la câţiva metri mai în faţă erau vreo 3 maşini cu pană. Alo, Poliţia Română! Alo, CNAIR! Bani pe roviniete, accize etc încasaţi cu 10 mâini, dar asfalt?! Cine plăteşte aceste pagube?!”, ”Banii de taxă ştiu să-i ia, dar să repare…”, au scris câțiva șoferi despre problemele întâmpinate pe autostrada A2.

Ce urmează să se întâmple pentru șoferii din țară

Pe de altă parte, există și vești mai puțin sumbre. De exemplu, este în plan realizarea unui drum expres ce să facă legătura între Arad și Oradea. Investiția necesară pentru este estimată la peste un miliard de euro.

Finanţarea lucrărilor pentru acest drum expres ar urma să fie făcută prin Programul Operaţional de Transport 2021-2027. CNAIR a anunțat în luna octombrie că a depus primele documentaţii la autorităţile locale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *