Drumul Expres Craiova-Piteşti: Avans „total nesatisfăcător” al lucrărilor pe primul tronson. Balş – Slatina, aproape gata de inaugurare

„DEx12 Craiova-Balş în ceaţă la propriu şi la figurat! În contrast cu loturile vecine, avem un avans total nesatisfăcător pe tronsonul 1 din Drumul Expres Craiova Piteşti. Din păcate, constructorul, Tirrena Scavi, are o mobilizare ce lasă de dorit în continuare, având probleme financiare.
Într-adevăr, terenul i-a fost pus la dispoziţie târziu, dar are front de lucru suficient unde nu reuşeşte să demonstreze ce putea în trecut, fiind în clubul foarte select al celor care au inaugurat segmente de autostradă înainte de termen.”, scriu reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură pe Facebook.
Potrivit acestora, contractul pentru cei 17,7 km ai tronsonului a fost semnat pe 3 decembrie 2018, prevăzând 12 luni proiectare şi 24 de execuţie. 
„Pentru primii aproape 2 km de lângă Craiova autorizaţia de construire (AC) a fost emisă abia în 03.07.2020, iar pentru secţiunea de mijloc (până la km 10) s-a eliberat AC abia în 22.02.2021! S-a putut lucra iniţial doar pe cei aproximativ 7 km dinspre Balş, cu autorizaţii obţinute în mai şi iulie 2019.
Aşadar, birocraţia rezolvată extrem de târziu combinată cu impotenţa antreprenorului general au târât şantierul cu greu, ajungând în prezent la un stadiu fizic în jur de 42%.”, susţine sursa citată.
Conform Asociaţiei, doar cu o mobilizare excelentă a celor de la Tirrena Scavi românii vor putea circula pe acest sector în decembrie 2022, însă în ritmul actual termenul va fi împins în 2023.
[embedded content]
Săptămâna trecută, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis, că anul viitor, în primul semestru, se deschid primii 40 de km din Drumul Expres Craiova-Piteşti şi se va scoate traficul de tranzit din Balş şi Slatina.
Acesta preciza că, din păcate, pe tronsonul 1 lucrurile nu merg aşa cum trebuie.
„Am fost astăzi în inspecţie pe şantierul Drumului Expres Craiova-Piteşti. Pe tronsoanele 2 şi 3 lucrările sunt în grafic. Lotul 4 este în proiectare. Anul viitor, în primul semestru, se deschid primii 40 de km, care vor scoate în sfârşit traficul de tranzit din oraşele Balş şi Slatina”, a scris pe Facebook, Sorin Grindeanu.  
Conform acestuia, pe tronsonul 1 lucrurile nu merg aşa cum trebuie. 
„Acolo avem acelaşi constructor ca şi la Varianta Ocolitoare Timişoara Sud. Ambele proiecte au un stadiu fizic de aproximativ 43%. Trebuie să se apuce de treabă, nu fac muncă patriotică. Sunt contracte pe bani, şi nu puţini”, a mai transmis Grindeanu.  

Şi Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, a transmis, săptămâna trecută că tronsonul Balş-Slatina de pe Drumul Expres Craiova Piteşti este aproape de finalizare, stadiul fizic al lucrărilor fiind de 95%.
„1,2 miliarde de lei au fost investiţi anul acesta în construirea drumului expres Craiova-Piteşti (DX12). Este cea mai mare investiţie a Transporturilor în 2021. Tronsonul 2, Balş-Slatina, are 40km şi este la 95% stadiu fizic. Termenul contractual pentru finalizare este aprilie 2022 şi sunt convins că va fi respectat.”, a transmis Cătălin Drulă pe pagina sa de Facebook.
Potrivit acestuia, tot în 2022, trebuie finalizat şi tronsonul 1, Craiova-Balş.
„Tot la anul, în 2022, trebuie finalizat şi tronsonul 1, Craiova-Balş, pe care l-am găsit parţial blocat (o parte din traseu nu era nici expropriat). Iar în 2023, ultimele două tronsoane, 3 şi 4, între Slatina-Piteşti (conexiune cu autostrada A1).”, a precizat fostul ministru al Transporturilor.

Tronsonul Balş – Slatina

Despre tronsonul Balş – Slatina, Asociaţia Pro Infrastructură transmitea, joi, că este aproape de inaugurare.
DEx12 Balş-Slatina aproape gata de inaugurare! Am fost foarte aproape de o deschidere înainte de termen pe cei 39,85 km dintre Balş Vest şi Slatina Est. Constructorul, UMB, s-a mişcat exemplar şi a ajuns în decembrie la aproximativ 90% stadiu fizic. Din păcate, cele trei puncte critice majore – podul peste Olteţ, zona subtraversărilor de la Găneasa şi accesul pe culeea de est a podului peste Olt – au pus constant beţe în roate.”, explică sursa citată pe Facebook.
Conform datelor transmise de Asociaţie, inaugurarea va fi, cel mai probabil, în primăvara anului viitor. 
„Aşa cum puteţi vedea din filmarea noastră, şantierul are zone extinse practic finalizate, cu marcaje executate şi parapete de protecţie instalate. Constructorul a intrat într-o binemeritată vacanţă şi se va întoarce pe loturile din toată ţara în ianuarie, în funcţie de vreme.”, transmit reprezentanţii Pro Infrastructură.
Secţiunea Balş-Slatina face parte din Drumul Expres Craiova Piteşti şi are două contracte semnate cu acelaşi antreprenor general (UMB) în 03.12.2018, cu 12 luni de proiectare şi 24 de execuţie. 
Lucrările în teren au fost efectiv demarate în toamna lui 2019 şi termenul de finalizare a fost extins, în mod corect, până în primăvara lui 2022.
[embedded content]
Specificaţii tehnice pentru Drumul Expres DX12:
Lungime: 121 km
Viteza de proiectare: 120 km/h
Platforma: 22,00 metri
Partea carosabilă: 4 x 3,5 metri
Spaţiu median: 3,00 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri

SURSĂ ARTICOL

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *