Regulile stării de alertă în instituțiile publice și cum se face accesul populației

Starea de alertă impune reguli clare de distanțare socială pentru instituțiile și operatorii economici care desfășoară activități cu publicul. După hotărârea Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă (CNSU), este necesară o suprafaţă minimă de 4 metri pătrați pentru fiecare client/persoană şi o distanţă minimă de 2 m între oricare două persoane apropiate.

Pe durata stării de alertă, instituită pentru o lună, Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă (CNSU) a stabilit măsuri în locurile unde are acces publicul.

„Instituţiile publice şi operatorii economici care desfăşoară activităţi comerciale/de lucru cu publicul ce implică accesul persoanelor în interiorul clădirilor, iau măsuri pentru organizarea activităţii”, este stipulat în hotărârea CNSU.

Starea de alertă impune că accesul trebuie să fie organizat astfel încât să fie asigurată o suprafaţă minimă de 4 mp pentru fiecare client/persoană şi o distanţă minimă de 2 m între oricare două persoane apropiate.

În plus, operatorii şi instituţiile trebuie să asigure dezinfectarea suprafeţelor expuse şi evitarea aglomerării de persoane, în special în zonele caselor de marcat/ghişeelor.

Starea de alertă mai prevede că persoanele care sosesc dintr-o călătorie internaţională vor fi izolate la domiciliu timp de 14 zile. În plus, doar cetățenii români pot intra în țară iar mai multe puncte de trecere ale frontierei rămân închise.

Ministrul de Interne, Marcel Vela, a anunţat că starea de alertă se instituie pentru 30 de zile, la nivel naţional.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *