Statistici M.A.I: Nu tinerii provoacă cele mai multe accidente pe șosele!

Contrar percepției generale potrivit căreia tinerii teribiliști ar fi cei mai periculoși în trafic, statisticile oficiale arată un alt adevăr.

Analiza Ministerului Afacerilor Interne scoate la iveală că adulții cu vârste cuprinse între 25 și 44 de ani sunt implicați cel mai frecvent în accidente rutiere grave și ușoare, potrivit datelor colectate între anii 2015 și 2024.

Cei între 25 și 44 de ani domină clasamentul accidentelor grave

Documentul arată că șoferii din această categorie de vârstă se află constant pe primul loc în topul evenimentelor rutiere grave. În anul 2015 au fost raportate 5.220 de accidente cu urmări severe provocate de conducători auto din acest segment, iar în 2024 numărul a scăzut la 1.959. Tot aceștia au generat și cel mai mare volum de accidente ușoare, depășind pragul de 12.000 de evenimente în fiecare an din ultima perioadă.

Prin comparație, șoferii tineri, cu vârsta sub 24 de ani, au fost implicați în 1.028 de accidente grave în 2024, în timp ce cei trecuți de 65 de ani au fost responsabili pentru 720 de accidente grave.

Potrivit definițiilor din documentul oficial, „accidentul rutier grav” desemnează un eveniment care se soldează cu cel puțin un rănit grav sau o persoană decedată, iar „accidentul ușor” se referă la cazurile soldate doar cu răniți ușor.

Legislație nouă pentru reducerea riscurilor din trafic

Pentru a adapta normele la realitățile actuale și a spori siguranța rutieră, Ministerul Afacerilor Interne a inițiat, între 2019 și 2025, mai multe modificări legislative. Printre acestea se numără Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 84/2024, care aduce completări în mai multe acte normative. Scopul acesteia este folosirea informațiilor colectate prin sistemele de monitorizare a traficului dezvoltate de autoritățile locale, atât pentru gestionarea circulației, cât și pentru aplicarea sancțiunilor.

Totodată, noul cadru legal oferă posibilitatea implicării societății civile în semnalarea abaterilor grave de la regulile de circulație, contribuind la întărirea disciplinei în trafic. (…) (www.realitatea.net)