Ce măsuri iau capitalele europene pentru a reduce aglomerația din transportul public

Capitalele și marile orașe din Europa încearcă să evite răspândirea și mai mult a coronavirusului prin implementarea unor măsuri menite să elibereze din transportul public și privat și să mențină poluarea la cote scăzute.

Franța încurajează oamenii să meargă pe bicicletă pentru a păstra nivelurile de poluarea la un nivel mai jos odată ce restricțiile din carantină se vor relaxa, potrivit BBC.

În cadrul schemei de ajutor de 20 de milioane de euro, toți cetățenii francezi vor fi eligibili să-și poată repara bicicleta cu suma de 50 de euro la mecanicii înregistrați.

Finanțarea va ajuta de asemenea să plătească pentru instruirea la folosirea bicicletei și pentru spațiile temporare de parcare.

Națiunile din lume încearcă să găsească moduri de a schimba transportul urban ca urmare a pandemiei de coronavirus.

Cei care gestionează planurile de urgență ale Londrei se tem că metroul nu va fi capabil să facă față odată ce starea de urgență se încheie. Potrivit unui raport consultat de BBC, regulile de distanțare socială ar reduce capacitatea metroului la 15% din nivelurile normale și 12% pe autobuze.

Mai mult, nivelurile de poluare au scăzut la nivel mondial, iar mulți caută să le păstreze acolo.

Joi, Agenția Internațională pentru Energie a prognozat o scădere de 6% a cererii de energie pentru acest an. Agenția arată că asta ar duce la o scădere a emisiilor de dioxid de carbon cu 8%, de șase ori mai mare decât cea mai mare cădere, din 2009, care a urmat crizei financiare.

Elisabeth Borne, ministrul francez pentru Tranziție Ecologică, a spus că scopul este de a reduce folosirea mașinii în timpul navetei sau pentru călătorii scurte, astfel încât poluarea să fie diminuată odată ce restricțiile sunt ridicate.

În vremuri normale, 60% dintre călătoriile făcute în Franța sunt mai scurte de 5 km, făcând astfel bicicletele “o adevărată soluție de transport”, a precizat ea.

Franța a anunțat planuri de a-și reduce restricțiile începând cu 11 mai. Ultimele cifre de miercuri arătau un număr record de decese, peste 24.000, cu aproape 130.000 de cazuri de COVID-19 confirmate. Și administrațiile locale din țară sunt încurajate să facă piste pentru biciclete.

Administrația Parisului interzice mașinilor private să intre pe una dintre principalele sale străzi, Rue de Rivoli, care va avea în schimb benzi separate pentru biciclete și autobuze, taxiuri, autovehicule de urgență și anumite livrări.

Dacă măsurile din timpul pandemiei vor avea succes, vor fi făcute permanente, a spus, joi, primarul capitalei franceze.

Paris are în vedere și crearea rutelor de biciclete de-a lungul celor mai aglomerate trei linii de metrou, a mai afirmat aceasta.

Scopul este de a preveni aglomerarea orașului, care este sinonimă cu poluarea, a spus primarul Anne Hidalgo, citată de ziarul Le Monde.

Capitala Belgiei, Bruxelles, a anunțat, miercuri, crearea a 40 de km suplimentari de rute pentru biciclete, astfel încât să se asigure că mai puțini oameni folosesc transportul public, pe măsură ce restricțiile sunt relaxate.

Și orașul italian Milano, care este în cea mai afectată regiune de coronavirus din Lombardia, a început realocarea spațiului de pe unele străzi principale pentru a fi folosite la mersul pe jos și cu bicicleta.

Administrația orașului lărgește trotuarele, adăugând 35 de km de piste pentru biciclete și încurajează folosirea scuterelor ca alternativă la folosirea mașinii. Capacitatea metroului din Milano va fi redusă cu până la 30% pentru ca toți pasagerii să stea la un metru distanță de fiecare.

Totodată, în capitala Germaniei, Berlin, autoritățile au lărgit temporar unele benzi pentru biciclete.

Redactor: Alexandru Costea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *