Criza globală de cipuri se adânceşte. Cei mai mari producători auto ai lumii suspendă activitatea fabricilor şi trimit acasă angajaţii

Potrivit sursei citate, Ford Motor a anunţat miercuri închiderea temporară a fabricii sale din Kansas, SUA, unde produce cel mai bine vândut model, camioneta F-150, după ce pandemia a dus la reducerea producţiei de cipuri în Malaysia.
„În perioada 23 – 30 august uzina va fi închisă”, a informat al doilea producător auto american, precizând că sâmbătă se va renunţa la un schimb, transmite Agerpres.
Şi Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a avertizat joi că ar putea fi nevoit să reducă şi mai mult activitatea fabricilor, din cauza deficitului de semiconductori. Grupul german speră că situaţia se va îmbunătăţi până la finalul anului şi că va putea majora producţia în semestrul doi din 2021.
Publicaţia niponă Nikkei a informat joi că Toyota Motor Corp va reduce luna viitoare producţia globală cu 40%, faţă de planul precedent, tot în urma deficitului de cipuri pentru industria auto.
În urma anunţului acţiunile celui mai mare producător auto mondial au scăzut la Bursa de la Tokyo cu 4,4%. Este cel mai sever declin din decembrie 2018.
Iniţial, Toyota avea ca obiectiv să producă luna viitoare aproape 900.000 de vehicule, dar a redus ţinta la aproximativ 500.000 de unităţi, susţine Nikkei. Un reprezentant al companiei nipone a informat că sunt verificate informaţiile publicate de Nikkei.
În anul fiscal care se încheie în 31 martie 2022, Toyota are ca obiectiv livrarea a 8,7 milioane de vehicule pe plan global.
Începând din septembrie, Toyota ar urma să reducă producţia la fabricile sale din Japonia, America de Nord, China şi Europa, susţine Nikkei.
Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România. 
Potrivit Reuters, criza cu care se confruntă producătorii din întreaga lume este rezultatul unei combinaţii de factori.
„Producătorii de automobile au închis uzinele timp de două luni în timpul pandemiei de COVID-19 de anul trecut şi au anulat comenzile de cipuri. În paralel, cererea de cipuri a crescut în industria echipamentelor electronice, în condiţiile în care oamenii au fost obligaţi să stea în acasă, ceea ce a dus la creşterea vânzărilor de laptopuri şi console de jocuri video.”, transmite sursa citată.
În România, Uzina Dacia de la Mioveni şi-a sistat din nou producţia, pentru trei zile, la sfârşitul lunii iulie, din cauza lipsei semconductorilor. Ultima dată când Uzina Dacia şi-a trimis angajaţii în şomaj tehnic a fost în aprilie. De asemenea, în februarie şi marie a avut cinci zile fără producţie, tot din cauza lipsei de componente electrice. 
Producătorul german de semiconductori Infineon a anunţat, la începutul aceste luni, că stocurile sale sunt la cel mai scăzut nivel din istorie, estimând că deficitul global de aprovizionare cu cipuri se va prelungi până în 2022. 
La uzina sa din Malayezia, unde lucrează 8.000 de persoane, Infineon a fost nevoit să întrerupă producţia timp de 20 de zile în cursul lunii iunie, din cauza măsurilor locale de carantină. Această închidere s-a tradus printr-o lipsă de producţie cuprinsă între 400 şi 500 de milioane de semiconductori.
În sectorul auto, prima piaţă pentru Infineon, cererea de componente este foarte puternică, alimentată de boom-ul vânzărilor de automobile electrice. Însă constructorii de automobile trebuie să concureze cu alte industrii mari consumatoare de cipuri, precum calculatoarele personale, smartphone-uri şi obiecte conectate, care captează o mare parte din oferta de semiconductori.
În urmă cu puţin timp, grupul german Daimler AG a avertizat că deficitul global de semiconductori va afecta vânzările de maşini în semestrul doi din 2021. Daimler este printre marii producători auto care au fost nevoiţi să-şi reducă producţia în 2021, din cauza crizei de cipuri pentru industria auto.

SURSĂ ARTICOL

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *