EXCLUSIV/EUGEN PRUNA (fost ofiter SRI) INCEARCA SA ISI ASCUNDA OILE SI AVEREA DIN BANI PUBLICI

PRIMĂRIA MUNICIPIULUI PLOIEȘTI CONDUSĂ DE PRIMARUL ADRIAN DOBRE SE SUSTRAGE CONTROLULUI AVERILOR DE CĂTRE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE INTEGRITATE

În România modernă tot mai mulți bogătași răsar precum „ciupercile după ploaie” și nu din mediul de afaceri ci din instituțiile și autoritățile publice ceea ce ne duce cu gândul la faptul că este mult mai rentabil să devii agent al statului corupt/ coruptibil decât un afacerist (admisnistrator al unei societăți comerciale/ONG ș.a.) onest.

Prin Decizia nr.2 și 484/2014, Curtea Constituțională a României și-a motivat decizile de respingere a excepțiilor de neconstituționalitate ridicate de reclamanți motivând la fila 17, cităm: „Textul actual al infracțiunii este în acord cu Convenția Națiunilor Unite împotriva corupției, adoptată la New York la 31 octombrie 2003, ratificată de România prin Legea nr.365/2004, care prevede că «Fiecare stat parte se străduiește, dacă este cazul și conform principiilor fundamentale ale dreptului său intern, să aplice măsuri și sisteme care să-i oblige pe agenții publici să declare autorităților competente toate activitățile exterioare, orice ocupație, orice plasamente, orice bunuri și orice dar sau avantaj substanțial din care ar putea rezulta un conflict de interese cu funcțiile lor de agent public.» […] Astfel, ratificând sau aderând la convențiile internaționale menționate în prealabil, statul român și-a asumat obligația de a respecta și transpune întocmai prevederile internaționale în dreptul său intern, și anume obligația de a incrimina corupția activă și corupția pasivă a persoanelor care se circumscriu categoriilor «agent public/membru al adunărilor publice naționale/funcționar național/ofițer public», noțiuni care au corespondență, în dreptul penal român, în noțiunile de «funcționar public/funcționar».” Bineânțeles că această jurisprudență negativă pentru infractorii din instituțiile publice a fost reluată în motivarea deciziilor ulterioare de către aceeași Curte Constituțională a României.

Dar, cine e această Curte Constituțională petnru agenții statului român certați cu Legea și bunele moravuri? Cine e instanța de judecată pentru agenții statului român certați cu Legea și bunele moravuri? Ce ne interesează pe noi, „infractorii publici”, de Lege și Tratatele Internaționale la care a aderat România, doar interesul de partid și personal sunt mai presus de acestea! (cam așa gândesc „aleșii” respectiv acei „agenți ai statului român” certați cu Legea).

O fii aflat de aceste aspecte Primarul Dobre? Dar consilierul lui, Prună Eugen? (Ce au de ascuns? Oile de la Aricesti si/sau averea facuta din bani publici facuta de firmele familiei sale?) Noi credem că da însă, pentru că se consideră „mai presus de Lege” și, cred ei, pot face ce vor în primăriile din județul Prahova (inclusiv Primăria Muncipiului Ploiești) își sustrag declarațiile de avere și de interese de pe     sitte-ul Primărie și al Agenției naționale de Integritate (dealtfel, începând cu anul 2017, niciun angajat al Primăriei Ploiești nu are publicată declarația de avere și de interese). Ec Adrian Radu.

N.R.: Tocmai pentru că vrem să dovedim opiniei publice că în instituțiile statului român sunt foarte mulți angajați care respectă Legea, am sesizat Agenția Națională de Integritate pentru a-l amenda pe actualul primar al ploieștiului și funcționarii săi incompeteneți care, începând cu anul 2017-prezent, au sustras de la publicare declarațiile de avere și de interese ale tuturor angajaților și aleșilor din Primăria Ploiești.

Ex nr.1

Nr. 1207 din 30 iulie 2018

Către,

AGENȚIA NAȚIONALĂ DE INTEGRITATE

Având în vedere rolul deosebit de important al presei instituit de Curtea de la Strasbourg dintr-o societate democratică („câine de pază al democrației”)

În temeiul art.6.1,10 și 14 ale Convenției EDO coroborate cu prevederile Legii nr.176/2010, formulăm următoarea

SESIZARE

Prin care, cu respect vă solicităm să cercetați, soluționați următoarele:

Potrivit informațiilor noastre, începând cu anul 2016, fostul ofițer S.R.I., dl. Prună Eugen, ocupă funcția de consilier la Primarului Municipiului Ploiești, în persoana domnului Adrian Dobre. Menționăm că dl. Prună Eugen face obiectul unor ample investigații jurnalistice ale jurnaliștilor independenți din județul Prahova.

În urma cercetării noastre a sitte-ului Primăriei Muncipiului Ploiești respectiv al Agenției Națonale de Integritate dl. Prună Eugen nu are publicată declarația de avere și de interese din anul 2016-prezent, aspect care contravine Legii nr.176/2010.

Dealtfel, trebuie observat faptul că declarațiile de avere și de interese ale întregului personal al Primăriei Municipiului Ploiești, începând cu anul 2017 -prezent nu au fost publicate pe sitte-ul acestei structuri.

Potrivit art.4 alin.(2)[1] din legea nr.176/2010, până la data de 15 iunie 2018, instituțiile și autoritățile statului aveau obligația să afișeze pe sitte-urile proprii declarațiile de avere și de interese ale angajaților.

În acest sens, același act normativ prevede la art.6[2] ca fiecare instituție respectiv autoritate să desemneze persoane care să gestioneze respectarea completării și publicării pe sitte-urile proprii a declarațiilor de avere și de interese ale angajaților instituției/autorității (menționăm că DGPMB este o instituție/autoritate de sine stătătoare, care angajează/reduce personal (angajator) respectiv atrage fonduri și cheltuie bani de la bugetul de stat după bunul plac al șefilor din această instituție/autoritate) .

Față de cele prezentate, vă rugăm să îi identificați pe funcționarii incompetenți din Primăria Municipiului Ploiești și, împreună cu Primarul Municipiului Ploiești, Adrian Dobre, să îi amendați în conformitate cu prevederile art.29[3] și 30[4] din Legea nr.176/2010 privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice, pentru modificarea și completarea Legii nr. 144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate, precum și pentru modificarea și completarea altor acte normativepublicată în  Monitorul Oficial nr. 621 din 2 septembrie 2010 pentru nerespectarea termenului privind publicarea declarațiilor de avere și interese prevăzut de Legea nr.176/2010 (15 iunie 2017 respectiv 15 iunie 2018).

Totodată, vă rugăm să efectuați verificări amănunțite în rândurile personalului din cadrul Primăriei Municipiului Ploiești pentru o eventuală încălcare a prevederilor art.28[5] din Legea nr.176/2010.

În susținerea prezentei, atașăm printscreenuri pertinente efectuate la data de 30 iulie 2018 orele 1130 cu sitte-ul Primăriei Ploiești și cel al ANI în care nu se regăsesc declarațiile de avere și de interese ale consiliului Prună Eugen și nici cele ale celorlalți angajați din Primăria Ploiești (perioada 2017-prezent).

          Cu stimă,

                                                                   Alexandru Firicel

                                         șef Departament Investigatii Incisiv de Prahova

          Ec. Adrian Radu

          Director General Incisiv de Prahova

[1] Articolul 4 (2) Persoanele prevăzute de prezenta lege au obligația să depună sau să actualizeze declarațiile de avere și declarațiile de interese anual, cel mai târziu la data de 15 iunie. Declarațiile de avere se întocmesc după cum urmează: pentru anul fiscal anterior încheiat la 31 decembrie, în cazul veniturilor, respectiv situația la data declarării pentru celelalte capitole din declarație, potrivit anexei nr. 1. Persoanele suspendate din exercițiul funcției sau al demnității publice pentru o perioadă ce acoperă integral un an fiscal vor actualiza declarațiile în termen de 30 de zile de la data încetării suspendării.

[2] Articolul 6(1) Persoanele responsabile cu implementarea prevederilor referitoare la declarațiile de avere și declarațiile de interese îndeplinesc următoarele atribuții:a) primesc, înregistrează declarațiile de avere și declarațiile de interese și eliberează la depunere o dovadă de primire;b) la cerere, pun la dispoziția personalului formularele declarațiilor de avere și ale declarațiilor de interese;c) oferă consultanță pentru completarea corectă a rubricilor din declarații și pentru depunerea în termen a acestora;d) evidențiază declarațiile de avere și declarațiile de interese în registre speciale cu caracter public, denumite Registrul declarațiilor de avere și Registrul declarațiilor de interese, ale căror modele se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Agenției;e) asigură afișarea și menținerea declarațiilor de avere și ale declarațiilor de interese, prevăzute în anexele nr. 1 și 2, pe pagina de internet a instituției, dacă aceasta există, sau la avizierul propriu, în termen de cel mult 30 de zile de la primire, prin anonimizarea adresei imobilelor declarate, cu excepția localității unde sunt situate, adresei instituției care administrează activele financiare, a codului numeric personal, precum și a semnăturii. Declarațiile de avere și declarațiile de interese se păstrează pe pagina de internet a instituției și a Agenției pe toată durata exercitării funcției sau mandatului și 3 ani după încetarea acestora și se arhivează potrivit legii;f) trimit Agenției, în vederea îndeplinirii atribuțiilor de evaluare, copii certificate ale declarațiilor de avere și ale declarațiilor de interese depuse și câte o copie certificată a registrelor speciale prevăzute la lit. d), în termen de cel mult 10 zile de la primirea acestora;g) întocmesc, după expirarea termenului de depunere, o listă cu persoanele care nu au depus declarațiile de avere și declarațiile de interese în acest termen și informează de îndată aceste persoane, solicitându-le un punct de vedere în termen de 10 zile lucrătoare;h) acordă consultanță referitor la conținutul și aplicarea prevederilor legale privind declararea și evaluarea averii, a conflictelor de interese și a incompatibilităților și întocmesc note de opinie în acest sens, la solicitarea persoanelor care au obligația depunerii declarațiilor de avere și a declarațiilor de interese.(2) Lista definitivă cu persoanele care nu au depus în termen sau au depus cu întârziere declarațiile de avere și declarațiile de interese, însoțită de punctele de vedere primite, se transmite Agenției până la data de 1 august a aceluiași an.

[3] Articolul 29(1) Nedepunerea declarațiilor de avere și a declarațiilor de interese în termenele prevăzute de prezenta lege, precum și nedeclararea, în declarația întocmită potrivit anexei nr. 1, a cuantumului veniturilor realizate, sau declararea acestora cu trimitere la alte înscrisuri constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 50 lei la 2.000 lei. Agenția poate declanșa din oficiu procedura de evaluare.(2) Nerespectarea obligațiilor prevăzute la art. 6 de către persoanele responsabile cu implementarea prevederilor prezentei legi constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 50 lei la 2.000 lei. Aceeași sancțiune se aplică și conducătorului entității respective, dacă acesta nu îndeplinește obligațiile prevăzute de prezenta lege.(3) Neaplicarea sancțiunii disciplinare sau neconstatarea încetării funcției publice, după caz, atunci când actul de constatare a rămas definitiv, constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 50 lei la 2.000 lei, dacă fapta nu constituie infracțiune.

[4] Articolul 30Constatarea și sancționarea contravențiilor prevăzute de prezenta lege se fac de către persoanele împuternicite din cadrul Agenției, conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare.

[5] Articolul 28Fapta persoanelor care, cu intenție, depun declarații de avere sau declarații de interese care nu corespund adevărului constituie infracțiunea de fals în declarații și se pedepsește potrivit Codului penal.

Sursa: INCISIV DE PRAHOVA / MULTUMIM PARTENERILOR MEDIA

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *